Bez jasno zdefiniowanego celu nie da się iść we właściwym kierunku i ocenić, czy rzeczywiście udało się tam dojść.
Dlatego razem z klientem formułujemy jasne i klarowne cele projektu. Koncentrujemy się na tym, aby planowane zmiany były możliwe do wdrożenia.
Dbamy o to, aby zrozumieć oczekiwania i perspektywę wszystkich osób zaangażowanych w zmianę: sponsora, lidera projektu, wszystkich beneficjentów.
Aby zmiana była skuteczna, bierzemy pod uwagę ludzi i kontekst, w którym działają.
Jeśli środowisko zawodowe wspiera zmianę, to ma ona szansę się utrwalić. Jeśli nie, prawdopodobieństwo, że nowy sposób działania wejdzie do codziennej praktyki jest bardzo małe.
W zależności od skali planowanych zmian kontekst może oznaczać najbliższe otoczenie pracownika (relację z menedżerem, zespół, w którym działa), specyfikę roli, jaką pełni w organizacji, sposób funkcjonowania całej firmy.
Niezależnie od tego, jak duża ma być zmiana – w działaniu jednostki, zespołu, czy organizacji, koncentrujemy się na punktach „przyłożenia dźwigni”, czyli działaniach, które relatywnie małym nakładem pozwalają uzyskać oczekiwany rezultat.
Zgodnie z tą zasadą projektujemy i realizujemy wszystkie działania rozwojowe. Dobieramy takie narzędzia i formy pracy, które maksymalizują pożądane efekty.
Stale monitorujemy efekty naszych działań. Dzięki temu na zakończenie projektu wraz z klientem jesteśmy w stanie ocenić, czy planowana zmiana rzeczywiście zaszła. Posługujemy się przy tym kryteriami zakontraktowanymi na początku współpracy.
Realizacja projektów w duchu partnerstwa umożliwia nam poznanie organizacji klienta i opracowanie rekomendacji co do kierunków rozwoju w przyszłości.